7 dolog, amit csak Dubaiban tehetünk meg

Dubai minden utazó számára egyet jelent az ikonikus felhőkarcolók, gigantikus élményparkok és luxus bevásárlóközpontok alkotta metropolisszal, ami mindig tud valami újat és meglepőt nyújtani a látogatónak. Dubai egyedi életstílust képvisel, aki járt már itt, pontosan tudja, hogy a vendéglátás egészen új dimenziójával találkozhat az ember, hiába járt már be számtalan luxushotelt a világ minden táján. Íme néhány élmény, amit csak itt tapasztalhatunk meg!

Vegyünk fel tömör aranyat az ATM-ből!

Az ATM-es készpénzfelvétel ideje lejárt - legalábbis ami Dubait illeti. A Dubai Mallban található egyedi ATM-ekből az aktuális piaci áron vehetünk fel aranyat vagy ezüstöt, melyekből gombnyomásra rögtön emlékérmet is csináltathatunk.

Kóstoljunk tevét!

Ínyencek figyelem! A teveburger kihagyhatatlan élmény, ha Dubaiban járunk - kipróbálható a Local House-ban az Al Fahidi történelmi negyedben. Ha már tevét kóstolunk, ismerkedjünk meg a tevehús „köreteivel” is, remek a helyi kebab, shawarma és biriani. Evés közben az italról se feledkezzünk meg: tevetej és tejturmixok szintén kaphatóak. Ha az éttermet kihagynánk, akkor sincs semmi gond. Az élelmiszer boltokban kaphatunk tevetejből készült fagylaltot, ízesített tejet, és tevesajtot. Desszertre szintén nem lehet panasz, az ínyenc teve-tejcsokoládéból remek pralinék és táblás csokoládék készülnek.

Síeljünk a világ legnagyobb beltéri síterepén!

A 5 pályát magában foglaló (a leghosszabb 400 méteres) Ski Dubai a Mall of Emirates-ben hivatalosan a világ legnagyobb fedett síkomplexuma. A síterep tervezői ügyeltek a látogatók kényelmére - a beltéri sílift egészen kellemes, ha több, mint egy csúszást tervezünk. Síelés közben ne lepődjünk meg, ha pingvint látunk - egy egész kolónia él itt. Aki kevésbé szereti a síelést, van itt egy hatalmas szánkópálya is, illetve egy kávézó félúton a pályák mellett, ahol szinte kötelező megállni egy forró csokira!

kep

Töltsük fel telefonunkat egy pálmafából!

Dubai legtöbb tengerpartján és közparkjában megtalálhatóak a Smart Palm-ok. Ezek a napenergiával működő energiaállomások nem csak a telefon és tablet töltést teszik lehetővé, de a legfrissebb időjárási és tenger adatokat, strandszabályokat és turistainformációkat is tartalmazzák. Majdnem elfelejtettük: a kis híján két méteres pálma-alakú szerkezetek Wifi hotspotként is működnek.

Repüljünk egyet a világ legnagyobb, ember alkotta szigete felett!

Ha Dubaiban járunk, nem szabad kihagyni a hidroplán túrát a város felett. Hatalmas élmény madártávlatból látni az olyan ikonikus építményeket, mint a Burj Khalifa vagy a Burj Al-Arab, nem is beszélve a mesterséges szigetekről, mint a Palm Jumeirah (pálmafa alakú félsziget) és a World Islands (a világtérkép formájára kialakított szigetecskék), ahol le is szállhatunk!

Csússzunk a város felett!

XLine Dubai Marina a világ leghosszabb városi zipline-ja, ami felejthetetlen élményt nyújt a látogatóknak, hiszen közel 1 kilométeren keresztül, akár 80 kilométer per órás sebességgel szemlélhetik a várost. A zipline 170 méteres magasságból indul az Amwaj Towers-ről és a Dubai Marina Mall-nál ér véget. A csúszás során elképesztő kilátás nyúlik a felhőkarcolókra, miközben iszonyatos adrenalinfröccsben lehetünk részesek.

kep

Aranyozott desszertek kóstolása!

Dubaiban előszeretettel használnak mindenhez aranyat.  Ez a helyi cukrászdák esetében sem kivétel, ugyanis akár meg is ehetjük az aranyozott süteményeket. Ezek a cukrász-költemények lokális különlegességnek számítanak, ám készülni kell arra, hogy az áruk borsos.

Válogasson Dubai ajánlataink közül!