Út típusa: | Körutazás |
Kiutazás: | Busz |
Ellátás: | reggeli |
Turnusok: | 4 nap / 3 éjszaka |
Utazás azonosítója: | 202684 |
Elutazás a kora reggeli órákban Szegedről Budapestre. Utazás
Szlovénián át (Tornyiszentmiklós határátkelő), Olaszországba. Az
országba érkezve első dolgunk megállni egy jóhangulatú olasz
autópálya pihenőben, ahol élvezzük az olasz életérzést,
elfogyasztunk egy igazi olasz ristretto-t vagy capuccino-t. A
délutáni órákban Ferraraba, a vörös színű városba érkezünk és
teszünk egy sétát. A híres Este család városában tett sétánk során
szembetűnő a városfallal körülvett város nyugalma. Sétánk során
útba ejtjük a város katedrálisát, a San Giorgo-t, a Piazza Trento-t
és az óratornyot. Hangulatos sétánkat követően az esti órákban
érkezünk Bologna környéki szálláshelyünkre, ahol mindvégig
szálláshelyünk lesz.
Reggelit követően az első utunk Horacio Pagani autómúzeumába
vezet, ahol az egyedi, kézzel készült üvegszál technolóiás
karosszéria gyártás házasítását tanulmányozzuk a nagy teljesítményű
motorok összehangolásával. A Pagani múzeumában megcsodálhatjuk a
Pagani Zonda Cinque Roadster és Pagani Huayra sportautókat. Az
argentin származású Horacio Pagani Múzeumában a tervező életútjának
lépéseit követhetjük nyomon. Az 1998-ban alapított vállalat első
modellétől a Pagani Zondáig. A fiatal tervező nagyszerű úttörő
elképzelését mutatja, hogy a művészetet és a tudományt kéz a kézben
alkotja autóit. Leonardo Da Vinci által ihletett filozófia vezérli,
amely ma a Pagani Automobili kézműves műhely lelkét képviseli. A
Zonda legelső, 1998-ban kelt példányaival együtt megtaláljuk az
ikonikus Zonda Cinque, Zonda R és Huayra modelleket is a múzeumban,
az egyedülálló modelleket. Pagani életútját és a modelltörténetet
megismerve utunk az örömöktől és keserű emlékektől híres Imola
versenypályájához vezet. A hírhedt versenypályán a saját
autóbuszunkkal teszünk egy kört, majd tiszteletünket rójuk le
Ayrton Senna szobra előtt. A boksz utcában lehetőségünk van
összemérni kvalitásunkat az élethű szimulátorokon, az új
multimédiás központ minden lehetőségét kipróbálni, majd megpihenni.
Autóbuszunkkal visszatérünk Bolognába, ahol vár ránk a Ducati
motorok világa! A legendák útja a vállalat több mint 90 éves
történelmének visszatekintésével forr egybe, amelyet a világ minden
táján tett híressé stílusával, teljesítményével és a tökéletességre
törekszik. A múzeumban a különböző korokból származó Ducati
motorkerékpárok galériáját, a Ducati verseny motorkerékpárokat és a
Ducati Moments idővonalát láthatjuk a Társaság történetének
mérföldköveivel. A modellek élményével térünk be Bologna óvárosába
egy rövid sétára. Bologna a vörös, a művelt és a kövér! A hármas
jelzővel ellátott város méltán büszkélkedhet szépségével, számos
történelmi épületet csodálhatunk meg itt. A stílusok keveredésével
különleges hangulatúak az épületei. Jellemző a sok-sok árkádsor,
jellegzetes az ősi városfal és kiemelkedő a két ferdetorony.
Bologna vörös, mert tégla épületei és terrakotta színű cseréptetői
azzá teszik. Művelt, hiszen a kultúra már századok óta virágzik. A
legrégebbi európai egyetem is jött létre a 11.században. Kövérségét
pedig gasztronómiájának köszönheti. Ha nem is kövérre, de a
városban vacsorázunk, természetesen és stílusosan bolognai
spagettivel (fakultatív)! Visszatérünk szálláshelyünkre.
Ma napunkat két nagy olasz ikon, a Maserati és a Ferrari öleli
körbe! Reggelit követően Maranelloba, a Ferrari fellegvárába
igyekszünk, programunk csúcspontjához! Közeledve a Ferrari
központja felé, szembetűnő az épületek jellemzően piros
megjelenése, a gyár környéki szolgáltatók és boltok piros színei.
Megérkeztünk…..minden szegletet átjárja valami erő, valami
megmagyarázhatatlan, valami bizsergés… ikonikus olasz
versenyistálló ikonikus alakjánál teszünk látogatást, személyesen
Enzo Ferrarinál! Maranelloban, a Ferrari szentélyébe érkezve talán
nem túlzunk ha azt mondjuk a lélegzetünk is elállt. A szentélybe
lépve időrendi sorrendbe nyilak vezetnek bennünket a mennyországba.
Korunk meghatározó autóitól egészen az 50-es évek autójáig több
modellel is találkozhatunk. A zene, a megvilágítás mind-mind a
tökéletességre valamint maximális kidolgozottságra hangolva.
Ikonikus sportautók között sétálunk: FF, 458 Speziale, 488 GTO,
Ferrari SP1 Monza, California. A hangulatos a teremben csodaszépek
az autók, és hirtelenjében azt sem tudjuk melyiket közelítsük meg
elsőként közelebbről. A teremben még egy egykori F1-es autó 1990
F1-90 mellett egy 488 Pista Ferrari is ki van állítva…A falon
vitrinben Sebastian Vettel viaszból, kormányával, kesztyűjével,
bukósisakban cipőjével tűzálló overáljával. A Scuderia Ferrari idei
F1-es, SF90H kódjelű autójának megtapogatása, körbejárása után
elérkezünk a bajnokok termébe! Csodálatos látvány, csodálatos
élmény! A bajnok autók megdöntve sorrendben, elöttük a pilóták, a
világbajnoki serlegükkel a vitrinben, eléggé impozáns látványt
nyújt. Alberto Ascaritól 1952-től Kimi Raikkonnen 2007-ig tartó VB
győzelméig. A vitrinek tartalmazzák még a VB autó kicsinyített
mását, illetve a pilóták akkoriban hordott bukósisakját is. A La
Ferrari és a legújabb szörnyetegek mellett, újabb szimulátor
lehetőség nyílik a számunkra (szabad kapacitás függvényében) az
általunk kiválasztott pályán. Az F1-es Ferrari szimulátor drága
ugyan, de igazi élmény a múzeumon belül. Elképesztő az F1-es váltó,
Valós F1-es vezetési élmény, maga a fülke, maga a kormány és az
egész autó! Fékezésnél a biztonsági öv húzódik a vezetőre, a
fékezés mértékétől függően, kanyarokban dől a vezetővel együtt az
egész autó! Kormányzásnál a falban csapódást érezni lehet….Hatalmas
élmény! Szimulátorok, moziszoba és a Ferrari történelem ami még
ránk vár a Ferrari szentélyében. Az érzelmi sokkot követően
felszabadulva szívunk friss levegőt, egy rövid ebéd elfogyasztása
közben dolgozzuk fel az elmúlt órák élményeit. Autóbuszunkra
szállunk, hogy Modenába érkezünk, a Maserati gyár bemutatóterméhez,
ahol a Maserati család történelmének következő sokkja vár ránk. A 6
fiútestvér közül Alfieri Maserati által 1914-ben alapított gyárhoz
később csatlakozott fivérek rendre nyerték az autóversenyeket a
saját fejlesztésű motorokkal szerelt versenyautókkal. A Maserati
fivérek folyamatosan a továbbfejlesztésen dolgoztak, vettek részt a
versenyeken. 1925-ben két Grand Prix autót építettek, 2 l-es
motorral. Ezekkel az egykori Diatto motorokkal, amelyek
lökettérfogatát 1,5 l-re csökkentették, építették meg az első két
"igazi" Maseratit. Alfieri Maserati 1926-ban megnyerte velük a
Targa Florio versenyt. Ezzel a sikerrel a Maserati tovább
öregbítette hírét, mint versenyautó gyártó. 4-6-8 és 16 hengeres
motorokat gyártottak 1088 cm³-től 4995 cm³-es lökettérfogatig. Az
1950-es évek végén a Maserati visszavonult a versenysportból és a
hangsúly inkább az utcai autókra helyezte át, amivel az autórajongó
közönség járt a legjobban, hiszen olyan legendás modellek
készültek, melyek igazai műalkotásoknak számítanak. Modena
leghíresebb autógyártói közé tartozik a Stanguellini család, akik
generációk óta ápolják ezt a szenvedélyt, hozzájárulva az olasz
autók mítoszának megteremtéséhez. A huszadik században Modena volt
a legendás autók melegágya, amelyek megírták a világ autózás
történetét. A mítosz nyomán látogatunk el a város szívében
található kis műhelybe, amely mára múzeummá vált, ahol mintha
megállt volna az idő az autózás aranyéveiben. Egy kirándulás a
"Csodák udvarába", ahol Vittorio Stanguellini versenyautókat
fejlesztett ki, hogy azok villámként zúgjanak a pályán.
Meglátogatjuk e különleges világot. Búcsút intünk a Stanguellini
család birodalmától és Modena óvárosával ismerkedünk, sétálunk
kedvünkre. (Időbeosztásunk és nyitvatartás függvényében Modenában
felkeressük Enzo Ferrari egykori házát, ahol szintén található egy
Ferrari múzeum.) Az ősi olasz fejedelmi családok városába, Modenába
vezet utunk. Láthatjuk a város büszkeségét, az 1099-ből megmaradt
Ghirlandinát, melynek harangtornya a velencei Campanile tornyának
magasságával vetekszik, a Dómot, a Piazza Grandét, ahol a
csodálatos Luciano Pavarotti tenort búcsúztatta az egész világ,
majd az Este család modenai palotáját, a Palazzo Ducalét
(kívülről). Fakultatív ajánlatunk: a környékre jellemző modenai
balzsamecetet kóstolunk olíva bogyó és sajt kíséretében, melyet
követően elfogyasztjuk vacsoránkat. Kellemesen jóllakva a „Nagy
Tenor” Luciano Pavarotti fenséges hangjával búcsúzunk Modenától.
Reggeli után egy újabb, egyben programunk utolsó nagy ikonja, a
Lamborghini vár ránk! A Modenához közeli gyáróriássá avanzsált
Lamborghini lapos gyárkomplexuma csendesen bújik meg az út mentén,
azonban ahogy közeledünk, egyre inkább hatalmába kerít a
futurisztikus elemek látványa egy-egy modellt látva, miként a gyár
mottója is: A jövő kutatása! Az 1916-os születésű Ferruccio
Lamborghini azok után alapította meg 1962-ben az Automobili
Lamborghinit, hogy összeveszett Enzo Ferrarival. Az eredetileg
traktorgyártással foglalkozó Ferruccio javaslatait nem vette jó
néven Enzo, így útjaik különváltak, így jött létre a Murcielagóval,
azaz bikával fémjelzett márka, amelye egyben az alapító
csillagjegye is. Az első modell 1963-ban gördült le a Lamborghini
gyártósoráról, az orrmotoros 350 GT, amely megtalálható a
kiállított darabok között. Ugyancsak szemre vételezhető a legendás
Miura, de nem csak klasszikus darabok hemzsegnek itt, hiszen
versenyautók, Forma-1-es járgányok és az új Urus is lencsevégre
kapható. A Lamborghini Múzeum műszaki múzeummá vált, ahol a
lenyűgöző történelem, a gyártósorok ikonikus modelljei és bemutatói
a Lamborghinit a jövőbe vetítő több mint 50 éves innováció
történetét mesélik el. A Mudetec múzeum interaktív élményt kínál,
köszönhetően az új vezetési szimulátornak, amely felerősíti az
izgalmakat és a kiállított járművek felfedezését. A Ferruccio
Lamborghini, például a Miura és a Countach géniuszának korai
látomásos alkotásaitól a legújabb és exkluzív szuper sportautókig,
például a hibrid koncepció Asterion, a kevés kedvezményes
Centenario, a Huracán Performante és az Aventador SVJ. A történelmi
bejárattól jövőbemutatóan érezzük a Lamborghini erejét! Láthatjuk a
V12-es motorblokkoktól a V10-es vonalig a fejlődést. Az
Aventadortól a Huracánig. Benzingőzzel és autós élményekkel
feltöltődve Udine felé indulunk hazafelé. Útközben még megállunk
egy búcsú olasz kávéra, majd Szlovénián (Tornyiszentmiklós
határátkelő) keresztülutazunk hazafelé, útközben többszöri
pihenőkkel, étkezési lehetőséggel. Érkezés Budapestre a késő esti
órákban, továbbutazás Szegedre.
Minimális létszám:35 fő.
Csatlakozási
lehetőség:Szeged-Kecskemét-Budapest-Székesfehérvár-
(Veszprém) -M7 autópálya útvonalon. Transzfercsatlakozás
lehetőségeiről információ a programfüzet elején! A részvételi díj
útlemondási biztosítást tartalmaz. Utasbiztosítás (BBP) megkötése
utazási feltétel!
A részvételi díj nem tartalmazza:
- az étkezésekhez ital fogyasztást (helyszínen fizetendő)
- fakultatív programon való részvételt
- az alap programon felül teljesítésre kerülő programok
költségeit
- belépőjegyek és az audioguide/fülhallgató árát (helyszínen
fizetendő)
- idegenforgalmi adót (helyszínen fizetendő)
- kötelező jellegű helyi idegenvezető költségeit
- szervizdíjat / borravalót (igény esetén a helyszínen
fizetendő)
- kedvezményes csoportos baleset-betegség-poggyász biztosítást
- minimális induló utaslétszám hiányában a létszám felárat
- valamint az egyéb, a fentiekben nem említett, az utazás során
felmerülő költségeket (pl. személyes jellegű kiadásokat)
- útlemondás biztosítást
A részvételi díj tartalmazza:
- utazást korszerű, kényelmes, légkondicionált autóbusszal
- 3 éjszaka jó minőségű szállodai elhelyezést 3* kategóriában,
2 ágyas zuhanyzós / WC-s szobában
- 3x reggelis ellátást
- alap program szerinti programokat és városnézéseket a program
szerint
- magyar nyelvű idegenvezetést a programokon
Ami eddig csak a Facebookon, Youtube csatornákon és a celeb
világgal összefüggő hírműsorokban láthattunk, az most elérhető
közelségbe, testközelből érezhetővé válik! A Forma-1 és az olasz
sportautók szerelmeseinek jártuk be az alábbi programunkat, ahol
nap mint nap szívet dobogtató érzésben lesz részünk! Nem hétköznapi
autókkal lesz dolga annak aki eljön velünk és megtapasztalja a
600-800 lóerő közötti sportautók világát, hangját és az olasz
életérzést. Enzo Ferrari, Maserati, Horacio Pagani és a Lamborghini
nevek hallatán vér pezsdül az ereinkben. Az egyedi gyártásról és
kissorozatban gyártott különleges autóiról ismert Horacio Pagani
autó múzeumában ismerkedünk az autók kézigyártású technológiájával.
Egyedi üvegszálas karbontechnológiás karosszéria kialakításai
mindig elvarázsolnak bennünket. Bolognában mi mást kóstolnánk, mint
a bolognai spagettit! A méltán híres imola versenypályáján teszünk
egy tiszteletkőrt Ayrton Senna emlékére. Maranelloban a Ferrari
kultikus birodalmába kapunk betekintést Az autózás szerelmesei
élethű szimulátorokban próbálhatják ki verseny tehetségüket.
Modenában sajt és balzsamecet kóstolón veszünk részt ízletes
vacsorával egybekötve… És nem végső soron a Lamborghini ékszerű,
élekkel teli formatervei mindig az utca fénypontja akárhol járunk.
…. és majdnem kifelejtettem …… Ducati!! Ha egy szűk macskaköves
olasz utcán valami morajló egyben csattogó hang közelít, akkor az
csak egy izzó piros Ducati lehet kétkeréken! Na hozzájuk is
bepillantunk! Egyetlen programban mennyi értékes és felejthetetlen
pillanat csak Önre vár! Szálljon fel Ön is a Z(s)eppelin
fedélzetére és tartson velünk! Gázt adunk!
Mindenkinek ajánlom szívesen.
Nagyon jól éreztem magam. Remélem, hogy a jövőben is lesz
alkalom különleges, nem mindennapos utak.
KÉRJÜK A NEVEK PONTOSÍTÁSÁT AZ ÚTLEVÉL VAGY SZEMÉLYIGAZOLVÁNY
SZERINT (ebből eredő problémák az utasokat terheli)! A
ZÖKKENŐMENTES HATÁRÁTKELÉS ÉS KÜLFÖLDI TARTÓZKODÁS ÉRDEKÉBEN A
KÜLÜGYMINISZTÉRIUM JAVASOLJA AZ ÉRVÉNYES ÚTLEVÉL HASZNÁLATÁT (RÉGI
TÍPUSÚ SZEMÉLYI IGAZOLVÁNY (BARNA) NEM ALKALMAZHATÓ KÜLFÖLDÖN VALÓ
TARTÓZKODÁSHOZ - ÚJ TIPUSÚ KÁRTYÁS IGEN). KÜLFÖLDI ÁLLAMPOLGÁROK
EGYÉNILEG INTÉZIK AZ EGYES ORSZÁGOKBA TÖRTÉNŐ BEUTAZÁSHOZ SZÜKSÉGES
ENGEDÉLYEKET (VÍZUMOKAT)! NEM MAGYAR ÁLLAMPOLGÁROK
VÍZUMKÖTELEZETTSÉGÉT IRODÁNK AZ ÉRINTETT PROGRAM VONATKOZÁSÁBAN NEM
VIZSGÁLJA. AZ EBBŐL ADÓDÓ KELLEMETLENSÉGEKÉRT NEM VÁLLALUNK
FELELŐSSÉGET.
A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJUK!
A MEGHIRDETETT MINIMÁLIS LÉTSZÁMNÁL KISEBB CSOPORTLÉTSZÁM
ESETÉN FELÁR FIZETENDŐ: 11.500 FT/FŐ.
EURÓS VISSZAIGAZOLÁS ESETÉN A LÉTSZÁMFELÁR 30 Euro/fő
Belépők és jegyek tájékoztató árai: kb. 160 Euro /fő
Egyéb helyszínen fizetendő költségek : 15 Euro/fő
, Antarktisz
Seychelle-szigetek, Beau Vallon
Németország, Nürnberg
Olaszország, Róma
Seychelle-szigetek, Mahe
Olaszország
Útazonosító: 202684
Olaszország
Útazonosító: 202684