A leghosszabb repülőutak - közel egy napig a levegőben
Beküldő: Vista 2015-10-21 16:53:00
Úgy tűnik, a Singapore Airlines lesz a győztese annak a vetélkedésnek, hogy melyik légitársaságé a leghosszabb repülőút a világon. Nem kis kihívói akadtak eddig: az Emirates idén augusztusban licitált rá a korábbi csúcstartó ausztrál Qantas légitársaság Sydney - Dallas járatára a jövő februárban induló Dubai - Panamaváros járatával, mely 13 800 km-t tesz meg. A tétet az Air India tovább emelte egy 14 000 km-es Bengaluru - San Francisco útvonallal. A Singapore Airlines újonnan bejelentett Szingapúr - New York Newark járatának hosszát azonban úgy tűnik, egy ideig senki sem fogja túlszárnyalni.
A 2018-ban induló 14 000 km-es Szingapúr - New York járat lesz a világ leghosszabb, utasszállítóval leszállás nélkül teljesített repülőútja, melyet az A350-es egy speciális változata 19 óra alatt tesz meg. A Singapore Airlines az Airbus A350-900 (WXB, azaz extra széles törzsű) gépcsalád ultra hosszútávú verzióját választotta ki erre a nemes feladatra. A légitársaság összesen 67 db A350-est rendelt, melyekből 7 db az akár 19 órás repülőút megtételére alkalmas Ultra-Long Range (ULR) változat lesz. A speciálisan felkészített gépek fejlett üzemagyag-ellátó rendszer, nagyobb üzemagyag-tank és aerodinamikai újítások segítségével tudnak majd Szingapúrból egészen az USA keleti partjáig, New Yorkig repülni, közbülső leszállás nélkül. Az ULR géptípus megengedett maximális felszállósúlya is nagyobb, mint a normál útvonalakra készített A350 XWB-é.
"Utasaink régi kívánságának teszünk eleget azzal, hogy újraindítjuk a Szingapúr - New York járatot és örülünk annak, hogy az Airbus repülőgépgyár ehhez megfelelő géptípust tudott kínálni." - nyilatkozta Goh Choon Phong, a Singapore Airline ügyvezetője. "Ez egy kiválóan mutatja, hogy a Singapore Airlines a technikai és termék-fejlesztésben mindig az élen jár. Így remélhetőleg nemcsak megfelelünk, hanem túl is szárnyaljuk ügyfeleink elvárásait. Az új járatunk tovább fogja erősíteni Szingapúr vezető szerepét a térségben, jobb kapcsolatot teremtve Délkelet-Ázsia és Észak-Amerika között."
"Izgalmas feladat volt együttműködni a Singapore Airlines-szal és újraindítani ezt a non-stop járatot” – tette hozzá Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója - “Az Airbus A350-ese tökéletes megoldást jelent: Egyedülállóan gazdaságos üzemeltethető az ilyen kivételesen hosszú útvonalakon. A csendesebb és szélesebb utastérben a Singapore Airlines-nál megszokott világszínvonalú szolgáltatásokat élvezhetik az utasok."
Az Airbus gyártó A350 XWB (extra széles törzsű) utasszállítója idén lépett szolgálatba. Világszinten a Qatar Airways, Európában pedig a Finnair légitársaság volt az első, amely ezt a géptípust átvette az Airbus gyártól. Az A350-esben számos újítást alkalmaztak: a géptörzs és a szárnyak szénszálas anyagból készültek, az üzemanyag-takarékos Trent XWB hajtóműveket a Rolls-Royce gyártotta. Ezeknek a technikai fejlesztéseknek köszönhetően az utasszállító 25%-kal kevesebb üzemanyagot használ fel és ugyanennyivel kevesebb a károsanyag-kibocsátása. A gép karbantartási költségei is alacsonyabbak a korábbi típusokhoz képest. Az Airbus gyár jelenleg 783 megrendelést kapott A350 XWB gépekre, 41 különböző légitársaságtól, melyek alapján máris az egyik legnépszerűbb széles törzsű géptípusnak számít.