A leghosszabb repülőutak - közel egy napig a levegőben

Úgy tűnik, a Singapore Airlines lesz a győztese annak a vetélkedésnek, hogy melyik légitársaságé a leghosszabb repülőút a világon. Nem kis kihívói akadtak eddig: az Emirates idén augusztusban licitált rá a korábbi csúcstartó ausztrál Qantas légitársaság Sydney - Dallas járatára a jövő februárban induló Dubai - Panamaváros járatával, mely 13 800 km-t tesz meg. A tétet az Air India tovább emelte egy 14 000 km-es Bengaluru - San Francisco útvonallal. A Singapore Airlines újonnan bejelentett Szingapúr - New York Newark járatának hosszát azonban úgy tűnik, egy ideig senki sem fogja túlszárnyalni.

A 2018-ban induló 14 000 km-es Szingapúr - New York járat lesz a világ leghosszabb, utasszállítóval leszállás nélkül teljesített repülőútja, melyet az A350-es egy speciális változata 19 óra alatt tesz meg. A Singapore Airlines az Airbus A350-900 (WXB, azaz extra széles törzsű) gépcsalád ultra hosszútávú verzióját választotta ki erre a nemes feladatra. A légitársaság összesen 67 db A350-est rendelt, melyekből 7 db az akár 19 órás repülőút megtételére alkalmas Ultra-Long Range (ULR) változat lesz. A speciálisan felkészített gépek fejlett üzemagyag-ellátó rendszer, nagyobb üzemagyag-tank és aerodinamikai újítások segítségével tudnak majd Szingapúrból egészen az USA keleti partjáig, New Yorkig repülni, közbülső leszállás nélkül. Az ULR géptípus megengedett maximális felszállósúlya is nagyobb, mint a normál útvonalakra készített A350 XWB-é.

"Utasaink régi kívánságának teszünk eleget azzal, hogy újraindítjuk a Szingapúr - New York járatot és örülünk annak, hogy az Airbus repülőgépgyár ehhez megfelelő géptípust tudott kínálni." - nyilatkozta Goh Choon Phong, a Singapore Airline ügyvezetője. "Ez egy kiválóan mutatja, hogy a Singapore Airlines a technikai és termék-fejlesztésben mindig az élen jár. Így remélhetőleg nemcsak megfelelünk, hanem túl is szárnyaljuk ügyfeleink elvárásait. Az új járatunk tovább fogja erősíteni Szingapúr vezető szerepét a térségben, jobb kapcsolatot teremtve Délkelet-Ázsia és Észak-Amerika között."

"Izgalmas feladat volt együttműködni a Singapore Airlines-szal és újraindítani ezt a non-stop járatot” – tette hozzá Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója - “Az Airbus A350-ese tökéletes megoldást jelent: Egyedülállóan gazdaságos üzemeltethető az ilyen kivételesen hosszú útvonalakon. A csendesebb és szélesebb utastérben a Singapore Airlines-nál megszokott világszínvonalú szolgáltatásokat élvezhetik az utasok."

Az Airbus gyártó A350 XWB (extra széles törzsű) utasszállítója idén lépett szolgálatba. Világszinten a Qatar Airways, Európában pedig a Finnair légitársaság volt az első, amely ezt a géptípust átvette az Airbus gyártól. Az A350-esben számos újítást alkalmaztak: a géptörzs és a szárnyak szénszálas anyagból készültek, az üzemanyag-takarékos Trent XWB hajtóműveket a Rolls-Royce gyártotta. Ezeknek a technikai fejlesztéseknek köszönhetően az utasszállító 25%-kal kevesebb üzemanyagot használ fel és ugyanennyivel kevesebb a károsanyag-kibocsátása. A gép karbantartási költségei is alacsonyabbak a korábbi típusokhoz képest. Az Airbus gyár jelenleg 783 megrendelést kapott A350 XWB gépekre, 41 különböző légitársaságtól, melyek alapján máris az egyik legnépszerűbb széles törzsű géptípusnak számít.

Legújabb cikkek

Iratkozz fel Te is
hírlevelünkre!

Hibás vagy hiányzó adat!

Hibás vagy hiányzó adat!

A megadott email címet regisztráltuk! Kérjük, ellenőrizze email fiókját, a hírlevél feliratkozást aktiválni kell!
Hírlevél feliratkozás

Hibás vagy hiányzó adat!

Hibás vagy hiányzó adat!

A megadott email címet regisztráltuk!