Beszámoló az OXXO Energy Truck Race Team Spanyolországi versenyéről
Beküldő: Vista 2011-06-16 10:15:00
Albaceteben nagy meleg, több mint harminc versenykamion, és nagyszámú nézősereg várta az OXXO csapatát. Újabb fejlesztéssel indult a csapat hétvégéje, ugyanis új laprugó-konfigurációt kapott „Tiby”, az OXXO Team versenykamionja. Mindezt azok után, hogy Misanoban kiderült, bár az irány jó, még nem lehet tökéletesen beállítani a futóművet. Nos, Albacetében az új hátsó futóműnek köszönhetően sokkal jobban vezethető lett a kamion, sokkal stabilabb a kanyarokban, s ennek meg is lett az eredménye: Q2 az időmérőn!
Birnbauer Zoltán (a csapatnak csak Bimbi), az OXXO Energy Truck Race Team pilótája sokáig a nyolcadik helyen autózott a szombati időmérő első fázisában, majd a gyári csapatoknak sikerült egy-két jobb kört futni, de Bimbi így is bekerült a Q2-be, azaz a legjobb tízbe. A superpole-ban, vagyis az időmérő második szakaszában, ahol a legjobb tíz pilóta versenyezhet az első rajtkockáért, Bimbi volt az egyetlen nem gyári csapat versenyzője, s ennek megfelelően, bár saját idején javított, nem volt reális esélye előrébb kerülni, maradt a 10.-ik helyen. Az első futam kalandosra sikerült a magyar pilótának, ugyanis egy jó rajt után kisebb baleset volt előtte, s emiatt megelőzték ketten is. Ezek után próbált felzárkózni, miközben hátulról folyamatosan nyomták, s egyik kanyarban a pálya poros ívén kicsúszott a kavicságyba, így még hárman elmentek mellette, végül a 15.-ik helyen intette le a kockás zászló.
A szombati második futam már nyugodtabban zajlott, Bimbi kimaradt a rajtbalesetekből, előzött néhányat, így a 13.-ik helyen végzett. Vasárnap az időmérőn gyorsabb kört futott az OXXO Energy pilótája, mint szombaton bármikor, de ez is „csak” a 14.-ik helyet jelentette számára, persze előtte szintén csak gyári csapatok végeztek. Az első futamban sokáig tartotta pozícióját, de hátulról folyamatosan lökdösték, s mivel a bajnoki pontokat érő hely nem volt elérhető közelségben, Bimbi elengedte a mögötte jövő két versenyzőt, mielőtt kilökték volna a pályáról, s 16.-ik ként zárta a futamot. Itt jegyezném meg, hogy a kamionversenyben nem szabálytalan a kisebb lökdösődés, szabad egymást taszigálni, s amint valaki egy picivel is gyorsabb az előtte haladónál, él is ezzel a lehetőséggel, persze bizonyos határok között. Még így is legtöbbször beforgatás, vagy kavicságyba lökés a vége, főleg ha az elől haladó lassabb pilóta nem húzódik félre. Ezért látta jobbnak Bimbi elengedni a mögötte jövőket, nehogy kilökjék, természetesen, ha mindez pontokért zajlott volna, harcolt volna a végsőkig, ahogy Angliában, Donington Parkban tette. A második futamon egy jó rajtnak, és szép előzéseknek köszönhetően Bimbi hamar feljött a 12.-ik helyre, majd szinte végig saját tempójában autózhatott, figyelve, hogy üldözői ne érjék utol. Egy viszonylag nyugodt futamban, végig megőrizve pozícióját 12.-ik helyen intette le a kockás zászló.
Jobbágy Ákos, az OXXO Energy Truck Race Team csapatfőnöke sikeresnek ítélte a hétvégét:
„ A fejlesztések, és a megfelelő beállítások kezdik meghozni az eredményt, mutatja ezt a szombati Q2 is, így van mire építkezni. Várjuk a következő futamot, az első olyan pályát idén, ami pilótánk, Bimbi számára már nem idegen, s bízunk benne, hogy az egyre jobb versenykamionnal hamarosan megjönnek az egyre jobb eredmények is. Mindezekkel együtt reálisnak kell maradnunk, hisz a mezőny elejében az első 10-12 versenyző gyári csapat tagja, akiknek sokkal több pénzük van fejleszteni, ráadásul komoly teszteken vehetnek részt, s nem a versenyeken kell megtalálniuk a jó beállításokat, mint ahogy a kisebb csapatoknak, például nekünk. Mindent megteszünk a jó szereplésért, folyamatosan fejlesztünk mi is, csak kisebb léptékben, mint a nagy csapatok. Örülök, hogy gyorsulni tudtunk a hétvégén, s ismét csak azt tudom mondani, hogy jó az irány amerre tartunk.”