Ez a weboldal sütiket használ az élmény fokozása érdekében.
A „Mindent elfogadok”, gombra kattintva elfogadja a cookie-irányelvünket.
A „Konfigurálás” gomb segítségével kiválaszthatja azt is, hogy mely sütiket kívánja engedélyezni.

Hogyan egyeztethető össze az utazás és a fenntarthatóság?

Green Fares és mesterséges intelligencia a Lufthansa Csoportnál 

A Lufthansa Csoport elkötelezetten dolgozik azon, hogy a légi közlekedést fenntarthatóbbá tegye, és az utasok számára is elérhetővé váljanak a környezettudatos utazási lehetőségek. A vállalatcsoport többféle megoldást kínál a repüléssel járó szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére és kompenzálására – ezek közül az egyik legfontosabb a Green Fares viteldíj. 

LHG_MCF_Creatives_Visuals_SAF_HiRes_RGB

A Green Fares viteldíjak 

A Lufthansa Csoport 2023 februárjában a világon elsőként vezette be a Green Fares viteldíjat Európán belüli és Észak-Afrikába tartó járataira. Ezzel az utasok olyan jegyet választhatnak, amely automatikusan magában foglalja a repüléssel kapcsolatos CO₂-kibocsátás ellensúlyozását. Európán belül a kibocsátás 20%-át fenntartható repülőüzemanyaggal (SAF) csökkentik, a fennmaradó 80%-ot pedig magas minőségű klímavédelmi projektek támogatásával kompenzálják. Az interkontinentális járatokon ez az arány 10:90. 

A Green Fares viteldíj 2024 decemberétől már a hosszú távú útvonalakon is elérhető, így az utasok a Lufthansa Csoport teljes hálózatán választhatják ezt a fenntarthatóbb megoldást. A tarifa nemcsak a környezetre gyakorolt hatás csökkentését szolgálja, hanem többlet mérföldeket és pontokat, valamint ingyenes átfoglalási lehetőséget is kínál. 

A Green Fares elérhető a Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, SWISS, Edelweiss, Discover Airlines és Air Dolomiti járatain. Az Eurowings hasonló kezdeményezést kínál PlanetBlu néven. Az utasok emellett bármely viteldíj esetén választhatnak kompenzációs csomagot a foglalás során vagy akár a repülés után is – a légitársaságok weboldalain, a „Foglalásaim kezelése” felületen keresztül. 

A Lufthansa Csoport adatai szerint ma már az utasok mintegy négy százaléka él valamelyik fenntarthatóbb repülési lehetőséggel, és ez az arány folyamatosan növekszik. 

Mesterséges intelligencia az ételpazarlás ellen 

A Lufthansa Csoport a fedélzeti ételpazarlás csökkentésében is úttörő szerepet tölt be. Az innovatív „Tray Tracker” rendszer mesterséges intelligenciát használ annak elemzésére, hogy az utasok mennyit fogyasztanak el a felszolgált ételekből. A rendszer a mosogatósorban szkenneli a tálcákat, és felismeri, hogy az étel teljesen elfogyott, részben maradt meg, vagy érintetlenül tért vissza. 

Az adatok elemzése alapján a Lufthansa Csoport optimalizálni tudja a porcióméreteket és az ételkínálatot, így kevesebb élelmiszert kell szállítani, felhasználni és kidobni. Ez nemcsak az élelmiszer-pazarlást csökkenti, hanem hozzájárul a CO₂-kibocsátás mérsékléséhez is, hiszen a kisebb terhelés kevesebb üzemanyagot igényel. 

A Tray Tracker először Frankfurtban került bevezetésre, majd Münchenben is megkezdte működését, és a jövőben további Lufthansa Csoport-lokációkon is alkalmazzák majd. A fejlesztést a Lufthansa Csoport Digital Catering Analytics Teamje és zeroG leányvállalata közösen valósította meg. 

GettyImages-1184592723

A „Pendle” projekt és a környezetbarátabb fedélzeti kínálat 

A csoport egy másik, gépi tanuláson alapuló kezdeményezése a „Pendle” projekt, amelyet a Lufthansa Innovation Hub indított 2024-ben. Az algoritmusok elemzik a járatok adatait – például az útvonalat, a repülési időt és a korábbi keresletet – annak érdekében, hogy pontosabban lehessen meghatározni, mennyi ételt szükséges a fedélzetre betölteni. Hosszú távon a cél a Pendle és a Tray Tracker összekapcsolása, hogy a két rendszer együttműködve még hatékonyabban segítse az ételpazarlás visszaszorítását. 

A Lufthansa Csoport emellett számos más intézkedést is bevezetett: a rövid- és középtávú járatokon az utasok előre megrendelhetik ételüket, vagy a nap utolsó járatán kedvezményesen vásárolhatják meg a friss termékeket. A prémium osztályon utazók pedig már a felszállás előtt kiválaszthatják főfogásukat, így elkerülhető a túlzott rakodás és az ételmaradék keletkezése. 

A vállalatcsoport a fedélzeti termékek terén is nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelemre: az egyszer használatos műanyagok és alumíniumtermékek egyharmadát már fenntartható alternatívák váltották fel. 

 

Legújabb cikkek

Még nem tudtál dönteni?
Iratkozz fel hírlevelünkre és segítünk
legújabb és legjobb ajánlatainkkal!

Hibás vagy hiányzó adat!

Hibás vagy hiányzó adat!

Elfogadom, hogy megadott személyes adataimat a Vista saját marketing tevékenységéhez, közvetlen üzletszerzés, piackutatás és tájékoztatás céljára telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési úton (pl. sms, mms, e-mail), automatizált hívórendszeren keresztül, illetve postai úton felhasználja, valamint harmadik félnek átadhatja a hatályos jogszabályok szerint. Tudomásul veszem, hogy a marketing@vista.hu elektronikus címek(en) keresztül kérhetem a nyilvántartott személyes adataim törlését, módosítását, illetőleg a kezelt adatokról való tájékoztatást.

A megadott email címet regisztráltuk! Kérjük, ellenőrizze email fiókját, a hírlevél feliratkozást aktiválni kell!
Hírlevél feliratkozás

Alig várod, hogy újra utazhass? Akkor jó helyen jársz! Iratkozz fel és igyekszünk minden hasznos információt összegyűjteni számodra, amelyek segítségedre lesznek a járvány utáni következő úti célod megszervezésében.

Hibás vagy hiányzó adat!

Hibás vagy hiányzó adat!

A megadott email címet regisztráltuk!
Hírlevél feliratkozás

Hibás vagy hiányzó adat!

Hibás vagy hiányzó adat!

A megadott email címet regisztráltuk!