KLM menetrend szerinti járat - bioüzemagyaggal
Beküldő: Vista 2011-07-11 10:33:00
A KLM Holland Királyi Légitársaság a világ első légitársaságaként biokerozinnal meghajtott 171 utast szállító kereskedelmi repülőutat hajtott végre. A KL1233-as járat, egy Boeing 737-800-as repülőgép június 29-én délután 12:30 órakor szállt fel 171 utassal a Schiphol repülőtérről a párizsi Charles de Gaulle repülőtér irányába.
Joop Atsma, infrastrukturális és környezetvédelmi államtitkár is jelen volt a járat indulásakor. “Múlt héten bejelentettük, hogy idén szeptemberben több mint 200 repülőutat indítunk majd Párizsba biokerozinnal működő repülőgépekkel. A KLM történelmet írt, bebizonyítottuk, hogy a KLM készen áll a jövőre“, nyilatkozta Camiel Eurlings, a KLM ügyvezető igazgatója röviddel a járat indulása előtt. “Ezzel a kezdeményezésével a KLM vezető szerepet vállalt a világban, bizonyítva, hogy az innováció és fenntarthatóság szorosan összekapcsolódnak. Érdekes lesz követni és serkető hatást gyakorolni a bioüzemanyagok további fejlődésére. A kezdeményezésével a KLM egyértelműen megmutatja, hogyan lehet okosan felhasználni a termelői és fogyasztási hulladékot”, nyilatkozta Joop Atsma, infrastrukturális és környezetvédelmi államtitkár. A Szállítási és Vízgazdálkodási Felügyelőség (Inspectie Verkeer en Waterstaat – IVW) engedélyezte a repülőutat a KLM számára. A Boeing repülőgépgyártó vállalat is szorosan együttműködött azért, hogy ez az első repülőút lehetővé váljon.
A KLM Párizsba tartó első légi utasszállító repülése használt főzőolajból készített biokerozinnal üzemelt. A szeptemberre tervezett járatok esetén is ugyanezt a nyersanyagot használják majd. Az üzemanyagot a SkyNRG vállalaton keresztül a Dynamic Fuels szállította, a konzorciumot a KLM közösen alapította a North Sea Group és Spring Associates vállalatokkal. A KLM nyitott más nyersanyagok felhasználása irányába a végtermék előállítására, amennyiben azok megfelelnek különböző fenntarthatósági kritériumoknak, beleértve a széndioxid-kibocsátás jelentős mértékű csökkentését és minimális negatív hatást a biológiai sokszínűségre és az élelmiszerellátásra. A KLM által felhasznált összes bioüzemanyagnak szigorúan meg kell felelnie ugyanazoknak a műszaki specifikációknak, mint a hagyományos kerozin, és nem igényelheti a repülőgép-motor és infrastruktúra módosítását. A KLM 2007. óta elkötelezett a fenntartható bioüzemanyag kifejlesztése mellett. Az Air France KLM ugyanakkor piacvezető az üzemanyag-hatékonyság terén is. Az Air France KLM már hat egymás utáni évben vezeti a Dow Jones fenntarthatósági Indexet az iparágban.