Nehéz versenye volt a csapatnak Most-ban
Beküldő: Vista 2011-09-01 09:38:00
Nehéz versenye volt a csapatnak Most-ban. Többször is összetört a kamion, és a futamok is küzdelmesek voltak. Nürburgring után több mint egy hónapig építette az összetört kamiont az OXXO Energy Truck Race Team csapata.
Mostban az első szabadedzés felvezető körében, részben technikai okok miatt Birnbauer Zoltán egy hosszú egyenes után, egy jobbos kanyart nem tudott bevenni, és álló kerekekkel esett be a kavicságyba, ahol már nem tudta elfordítani a kamion elejét, így a gumifalnak, majd a szalagkorlátnak vágódott. Eltört az első lökhárító, az összes első, valamint összes bal oldali műanyag, de kapott a fülke, és néhány felni is. Szombaton az időmérőn mindössze egy gyors kört tudott futni Bimbi, mert a harmadik körben megállt az autó. Később kiderült, kábelkötegek okozták a hibát, amit az MAN szerelői ki is cseréltek. Az első futamon Bimbi a 16-ik helyről rajtolt, majd a második kanyarban megpördült, a mezőny végére került. Sikerült rögtön a többiek után mennie, és egyre gyorsabb tempót diktálva kezdte meg a felzárkózást, jobb köridőket futva, mint az edzéseken. Három versenyzőn át tudott jutni, de közben a többiek annyira elmentek, hogy nem volt esélye utolérni őket, ezért biztonsági autózással a 18-ik helyen fejezte be a futamot.
Az első futam után eleredt az eső, és onnantól kezdve nem is hagyta abba, ezért a második futamra változtatni kellett a beállításokon. Vizes pályán, szakadó esőben rajtoltak el a pilóták, de meglepő módon nem volt rajtbaleset. Bimbi próbálta tartani pozícióját, de néhány kör után megelőzték ketten is, nem volt értelme a vizes, csúszós aszfalton az erőszakos üldözőivel küzdenie, hiszen nem volt pontszerző helyen, és nem akarta összetörni a kamiont. Hogy jól döntött, az később derült ki, ugyanis váltó gondjai akadtak, ezért nem tudott a magasabb sebességekbe kapcsolni, így lelassult, és utolsó köreiben már csak annyit tudott tenni, hogy épségben behozta „Tibyt” a 15-ik helyen. A váltót ki kellett cserélni, így a csapat késő éjszakáig dolgozott a kamionon. Vasárnap reggelre már nyoma sem volt a szombati esőzésnek, ragyogó napsütés, és egyre emelkedő hőmérséklet várta a nézőket, és a versenyzőket. A reggeli szabadedzésen a beállításokat tökéletesítette az OXXO Energy Truck Race Team csapata, és az időmérőn gyorsabb is tudott lenni Birnbauer Zoltán, mint egy nappal korábban, de ez most csak a 16-ik helyre volt elég.
Az első futam rajtját jól kapta el Bimbi, három helyet lépett előre, és jó néhány körig tartotta is a pozícióját. A futam közepe felé a mögötte haladó José Bermejo az egyik kanyarban meglökte az OXXO kamionját, ami miatt Bimbi kisodródott a kanyarból, és ketten elmentek mellette. Nem volt szabálytalan a lökés, a kamionversenyen ennyi belefér. Bimbi onnantól a futam végéig rajta maradt a két pilótán, akik megelőzték, sőt, az utolsó három körben megérkezett mögé a rosszul rajtoló Anthony Janiec, aki rendszeresen a mezőny elejében végez. Bimbi tudta őt tartani, bár Janiec mindent bevetett az előzés érdekében, mégsem sikerült neki, így Bimbi megőrizte a 15-ik helyét.
A csapat bizakodva várta a második futamot, ahol már nem sikerült jól elrajtolni Bimbinek, a második kanyarban már utolsóként fordult. Gyorsan megelőzött néhány versenyzőt, amikor a pálya felénél, egy tempós jobbos kanyarban a mezőny leglassabb pilótáját, Florian Orsinit előzte, de a francia versenyző, ahelyett hogy elengedte volna a gyorsabb pilótát, kiszorította külső ívre, a fűre az OXXO kamionját. Onnan Bimbi nem tudott visszamenni a pályára, mivel nagy tempónál a füvön már csúszott az eleje, így a kavicságyon keresztülszáguldva a gumifalnak csapódott, pontosan ugyanúgy, mint a pénteki szabadedzésen. Mindez tehát az első kör felénél történt, így Bimbi a szalagkorlát túloldaláról nézte végig a futamot.
A verseny után Birnbauer Zoltán érthetően szomorú hangon nyilatkozott:
"Rosszul jött ki szinte minden a hétvégén, rögtön az elején az elektronikával küzdöttünk, részben emiatt az első körömben a gumifalnak csapódtam, majd jött a hideg, esős szombat, amikor a beállításokkal, és a váltóval akadtak problémáink. Vasárnapra egy váltócsere után végre összeállt a kamion, megjött a napsütés, tudtunk egy harcos első futamot menni, aztán a második futam első körében Orsini nemhogy lehúzódna, hanem kisodor a fűre, ahonnan már nem tudtam visszamenni a pályára, így megint a gumifalba csapódtam, kísértetiesen ugyanúgy, mint pénteken. Nagyon sajnálom, hogy ennyi minden összejött, ráadásul pont Most-ban, ahová rengeteg szurkolónk és szponzorunk látogatott ki."